Es gibt Artists, deren Werk so unüberschaubar, wechselhaft und stilistisch zerfasert ist, dass man jedes neue Release zunächst vorsichtig beäugt – ohne zu wissen, ob einen ein Geheimtipp oder ein Schnellschuss erwartet. Haris Pilton gehört für mich genau in diese Kategorie. Sein Output ist enorm, sein Stil bisweilen flatterhaft, seine Veröffentlichungen reichen von charmant bis unverständlich. Doch dann kommt „Think Dubby“ – und plötzlich ist da ein Album, das sich wie ein ruhender Pol im Pilton-Universum anfühlt. Ein Glanzstück. Vielleicht sogar sein Glanzstück.
Schon der Untertitel macht klar, wohin die Reise geht: „Haris Pilton Tribute to King Tubby“. Und tatsächlich – dieses Album verneigt sich nicht nur vor Tubby, es huldigt ihm geradezu. Hier geht es um Ehrfurcht, um Respekt und darum, ein Kapitel jamaikanischer Musikgeschichte so authentisch wie möglich weiterklingen zu lassen. Der von Pilton verfasste Begleittext zeichnet Tubby als das, was er war: Wissenschaftler am Mischpult, Schöpfer einer musikalischen Sprache, der Mann, der aus Drum & Bass spirituelle Architekturen formte. Pilton knüpft daran an. Nicht nur in der Ästhetik, sondern auch im Anspruch.
Wer auf „Think Dubby“ tatsächlich spielt – oder ob überhaupt jemand spielt – bleibt im Verborgenen. Angesichts Piltons Produktionsgeschwindigkeit liegt der Verdacht nahe, dass hier viel digital entstanden ist. Und doch klingt das Album beeindruckend analog: warm, staubig, historisch. Die Basslines rollen wie aus einer alten Channel-One-Session, die Drums klingen trocken, die Effekte – Delay, Federhall, Filter – könnten direkt aus Tubbys Labor stammen. Es ist fast irritierend, wie sehr diese Tracks nach 1975 riechen. Nicht im Sinne von Nostalgie-Kitsch, sondern wie echte, ehrliche Dub-Arbeit aus der Blütezeit des Genres. Manche der Versionen wirken so tubbysk, dass man sie beim Blindhören für unveröffentlichte King-Tubby-Cuts halten könnte – wenn Tubby damals schon einen so druckvollen Sound hätte mastern können.
Das Album ist stilistisch schlanker, konzentrierter und ernsthafter als vieles, was Pilton sonst veröffentlicht. Keine Experimente, keine Abwege – nur klassischer, geradliniger Dub. Und dieser Fokus tut ihm hörbar gut. Die Rhythms sind großartig: feste Fundamente, tief geerdet, aber elegant. Die Mixe sind sauber, unaufdringlich, aber wirkungsvoll – nicht der Versuch, Effekte zu stapeln, sondern sie gezielt einzusetzen. Genau so, wie Dub im Kern gedacht war: als Kunst des Weglassens und der Betonung. Die Produktion bleibt trotz der Retro-Orientierung klar, druckvoll und gut ausbalanciert. Es ist ein Album, das Spaß macht, ohne anbiedernd zu sein. Ein Album, das man hören kann, ohne ständig darüber nachzudenken, wie es gemacht wurde – und gleichzeitig genau dafür Respekt empfindet, dass es so klingt. Für mich ist „Thing Dubby“ eines der schönsten Werke von Haris Pilton: ausgewogen, fokussiert, geschmackssicher und klanglich erstaunlich authentisch. Ein Album, das man in Ruhe durchhören kann, das aber auch sofort im Bauch landet, wenn man es laut über gute Boxen laufen lässt. Ja, „Think Dubby“ klingt wie eine Postkarte an King Tubby, geschrieben mit Respekt und voller Liebe zu den Wurzeln des Dub.
Kategorien
Haris Pilton: Think Dubby

66 Antworten auf „Haris Pilton: Think Dubby“
C’est une AI ???
Jamais !
Oder wie der MusikClown Grock sagen würde :
„Nit möööööööglich“ ……………………….. lemmi
seeen!
for me its AI
Definitely AI !!! An the worst is the producer is not being honest and transparent about it! Haris Pilton messed up with the wrong class…
It´s clear as water that is AI slop…
It is A.I. + stem splitting illegal nonsense
ay i say it a long time!
Exactly! The worst combination….but he thinks he’s the King!
King Con-Pilton. He even stole/distorted my name decades ago…
Absolument ! Comme tout ce que Haris Pilton a sorti ces dernières années. Ce soi-disant producteur prolifique est un imposteur !
Ansonsten freut es mich sehr, dass das Album hier nochmal eine Rezension bekommen hat. Es ist verdient !
Bandcamp ist wahrscheinlich die ehrlichere Variante eines Streamingdienstes aber ich kann nicht auf allen Hochzeiten gleichzeitig tanzen. Daher freut es mich sehr, dieses Album in einer meiner DubPlaylisten bei Spotify zu haben. Da kann ich das Album in den Werbepausen immer wieder mal hören. Ansonsten warte ich, bis es bei irie records als CD oder Vinyl erscheint.
Ja, der Output von Haris Pilton ist echt enorm. Sein Sound und seine DubFreude fasziniert mich vom ersten Ton an. Und „von ihm“ höre ich mir sogar Musik an, die mit KI erstellt wurde und auch Musik die mit Reggae dann so gut wie nix mehr zu tun hat. Oft zucke ich auch erst mal zusammen, nur um dann beim zweiten oder dritten Anlauf festzustellen, dass es eigentlich auch da nix wirklich zu meckern gibt.
Haris Pilton ! Ich kann mich nur immer wieder beim DubBlog bedanken, dass er hier vorgestellt wurde. Ansonsten kann ich mir keinen Zufall vorstellen, wo ich ihn von ganz allein hätte entdecken können.
Die Rezension sagt auch alles über das Album und einiges über Haris Pilton. Ich kann und will da nix mehr hinzufügen.
Tolles Album ( zum steamen und streamen ) ……………………….. lemmi
I went on to see what else this guy does and a lot of it it’s obvious A.I. use. Complete nonsense and not welcome in this scene.
Why are you reviewing and supporting A.I. nonsense? I went on to see what else this guy does and a lot of it is obvious A.I. from music to images. I like to read dubblog, but if you continue reviewing A.I. slop in a positive manner, I’m done with this site.
My music is like the pyramids…
You can admire them or not. You can guess how they were built. You can come up with wild theories – maybe ancient aliens, maybe levitating stones, maybe Giorgio Tsoukalos with the hair saying, “I’m not saying it was aliens… but it was aliens.” But the truth is: nobody on Earth knows the exact process . And that mystery doesn’t make the pyramids fake – it makes them legendary. Same with Think Dubby.
Think of the old katana sword masters in Japan. They spent generations perfecting a secret technique of folding steel thousands of times, purifying it, tempering it, cooling it in exactly the right moment. It was sacred knowledge. Then centuries later, industry tried to “copy the recipe,” and yeah – you can make something that looks like a katana. But the soul, the touch, the craft, catching the essence, especially King Tubby’s craftmanship? That stays with the masters. Some knowledge is simply not for everyone and that’s fine.
And third… let’s imagine the moon landing happened for real:
An astronaut trains for years. Sleeps in simulators. Studies physics, engineering, survival, navigation. Then sits on top of a giant metal tube filled with fuel ( basically a controlled explosion) launches at insane speed using a computer weaker than a 1990s calculator,
escapes Earth’s gravity, travels almost 400,000 km, lands on another cosmic body, steps outside, walks around, does his job, flies back, survives a capsule that heats like hell while entering the atmosphere, crashes into the middle of the ocean, gets picked up half-dead and dehydrated, comes home alive…
…and then some random dude who “produces every day” but hasn’t released a single track looks him straight in the eye and says: “No bro, you weren’t on the moon.” Can you imagine how stupid that looks from the astronaut’s point of view? So trust me – your comment lands exactly like that. My workflow, craft, sessions, style, and knowledge – they exist.
I’ve been releasing albums non-stop for years. If someone who hasn’t released anything yet thinks it’s all AI, that says nothing about me… but it says everything about their level.
Totally agreed! You are the Kiiiing Mister Igor – or should i called you ChatGPT?!
And yes, no one else is right!
And i agree, your music is like a pyramid -. a pyramid made out of a turd!
Wow, look @ this egomaniac. I ain’t gonna read your „ChatGPT“ written nonsense. Never heard of you before and will most likely never hear of you after this. Facts:
Music -> A.I. with some editing
Illegally stealing other people music, vocals etc. -> A.I. stem separation
Album descriptions -> A.I.
Cover „art“ -> A.I.
If you think you’re gonna make it with this A.I. nonsense, you’re in for a BIG surprise dude. Check yourself…
Also what a shame for dubblog.de for not recognizing OBVIOUS A.I. slop. Your reputation just went down the drain.
There is no space for con-artists/scammers/dishonest people in the music world! No matter how many releases they did in the past and how big is their ego, if using AI: it should be explicit! Full stop!!!
And laws are being enforced on that direction – so basically, on top of being a scammer, will hurt him even more where it matters: on his pocket and in his butthole!
backaway! it stinks horribly!
…yes i man produce „every day“ and have my own releases, work for other artists, and support them with mixing, arranging, and finishing songs. but me nah need attention or mention, i&i need authenticity, respect, trust, soul and love. and as a long-time producer, i man tell you, „bro, you haven’t been to the moon!“ your ego is way too big, and you’re fooling yourself! nothing is wrong with being honest. those who protect their lies embellish dem and tell a new lie to go with them…
much love…!
I just have one question. Why!? Had to investigate, some of your past music & projects (pre A.I. tech) seem genuine (heavy use of samples but still) and then at one point it all became A.I. slop. I don’t understand, you clearly have some skills to produce music. WHY ruin your reputation like this is beyond my comprehension.
Just another AI bullshit to feed the machines! Haris Pilton, just be honest with the people that follow you and say that nowadays you are a fraud!
And why is Montego Bay Records mentioned on the AI-gen cover?
That’s massive disrespect and fraud as the label does not have anything to do with this AI crap…
Dubblog you should be ashamed to make a review of AI music and artwork and allow this disrespectful „producer“ to be on your blog.
read it again: A SHA MED
4 and half stars for an AI release?! What is your criterium Dubblog?
Are you also an AI-generated blog to be reviewing and supporting dishonest and egotistical producers?
With a heavy heart i have to say that Haris Pilton is a con-artist and i never collaborate with him on ANY of his releases and he illegally used my name on his AI-generated releases!
Also Montego Bay Records never heard of him or released any of his fake albums.
Be Aware – he’s a scammer and he’s profiting from it !
wow! that says everything!
It’s Christmas Time!!
Visit our website and grab your copy!
https://montegorecords.com/
Well done Haris! But what about my royalties pay-check from the Doggy Brasco single I F**** YOU ?! Ghosting and leaving messages on read does not help your (already bad) reputation!
FYI you are not welcome in Texas or anywhere near!
Hi, could you please share links to some of your albums? i love the single you mentioned, i’d like to discover some of your original material. thanx
Why would you listen to A.I. slop? He might slap a real vocal, or one instrument on it, but it’s still A.I. shit…
Hi Erik, thank you for your words, i’m glad you like the single!
And sure, here are the links:
https://suno.com/home
https://moises.ai
https://use.ai
https://chatgpt.com
You can make my next „original material“ by yourself, like Haris Pilton did!
Same goes for other „artists and producers“ that feature on his releases on Bandcamp like:
Chantelle Morgan – The Queen of Dub
The Snake
Jah Zukie Bazookie
Haris Pilton & The Hailers
And on Youtube:
Cassie Ford
Swamp Steamer Cartel
Balkan Voodoo Orchestra
The Gipsy Tornados
etc…
You know Erik, the „good thing“ is that everyone can make „Haris Pilton feat. Cassie Ford“ upcoming (and old) singles by themselves using all the links above (like Mr. Pilton did).
When they are ready, share the tracks with me and the world but please don’t be greedy like Haris Pilton….and share the profits. Thank you!
Dear Belgian Dubber, i know it’s hard times, but dont be angry. AI is great, yesterday i did a video where i had sex with Cassie, and it was great then to masturbate watching it.
At least i virtually fucked, after being fucked by fraudsters.
Hello, this is the author of the article. Thanks for your opinions (some of which were phrased quite drastically). To be honest: I hadn’t noticed that the music was AI-generated. In general, I’m opposed to AI music as well. However, we need to be aware that the production tools used to create music change over time. From the perspective of classical musicians, music produced on a computer with Logic Pro is also often seen as inferior. So I’ll be bold enough to suggest the thesis that AI might soon become just another standard production tool.
However, it’s important to me that artists use it solely as a tool to support the creative process. Anyone who puts a lot of creative energy into crafting the perfect prompts, prompting individual stems, and finally mixing everything together might also be considered a kind of ‘producer’ – just with different means. What’s crucial, of course, is that no creative work is copied or used unlawfully. But that goes without saying. And yes, it would be fair to be transparent about the AI-based production process.
Okay, you’re an author, so imagine if only AI/ChatXY articles were published on a topic you’re passionate about, and then your lovingly crafted article, written with great understanding and care, wouldn’t get the attention it deserves. Firstly, because there’s a flood of articles overshadowing yours. Secondly, you can never promote it like the algorithms do. In that case, I think this tool is far too much and should be kept out of art (especially music and graphic design) and journalism. Where I find it acceptable, though others certainly have different limits—is in film animation, but not for dubbing or anything like that, more for highlighting animated special effects or so. It can also be helpful in some educational fields if used appropriately. For example, I also have these texts translated, but it doesn’t hurt anyone except my own thinking and learning effort. Releasing something just because you’ve edited it is in my opinion, very weak. The other way around might be more justifiable: having your entire production analyzed with AI and then adjusting the mixing, mastering, etc., yourself. Or spell check at own writings/articles. I don’t do it myself, but I see it as a possible tool. But writing prompts isn’t an art; even that can be dictated to you. And who cares how creatively you write concepts if you can’t implement them yourself or with other musicians?
Bro, the album is literally packed with stolen music from Tubby and he uses AI stem splitters to steal melodies, drums etc… These are not covers (where you basically play instrument parts yourself) but plain theft.
Please, do not review a SINGLE more album in your life.
Thank you René for stepping up and sharing your thoughts. It’s important and very appreciated! But let’s forget that this is AI-gen and let’s focus on the worst part: pure lies and hiding the truth when the shit hits the fan.
Regarding this album cover (also made by AI):
Who’s is Chantelle Morgan mentioned as Executive Producer?
What label is Montego Bay Records?
Who are all the other fake personas credited on HP releases on the last 2 years?
Using AI-gen is one (bad) thing – fooling people and hidding the truth is a completely different level of unprofessionalism and scamming!
Go figure!
https://www.facebook.com/profile.php?id=61573304455781
Also, if you use a DAW to create music, you still need to know what you doing because it does not work just because you have a keyboard attached to a motherboard and therefore, you can type words on it asking AI machines to create some music for you. No DAW works like that! And yes, i agree that AI is a tool: an anti-creativity tool !
It’s not appreciated. He just showed he is not nearly competent enough to seriously review music if he can’t recognize the blatant theft and/or A.I. slops.
…but I’m glad it’s out. sorry, lemmi.
und dein argument auch vom herrn pilton ki mukke zu hören ist traurig und irgendwie rosa-rote brille style!
Ok. Man muss wissen wenn man verloren hat. Höre ich halt erst mal den „Loser“ vom Nosliv rauf und runter. Eigentlich war es eh klar, dass ich eines Tages auch auf diesen KI-Scheiß reinfallen werde. Dass es nun ausgerechnet Haris Pilton ist, enttäuscht mich auf ganzer Linie. Ich fand die Dubs wirklich zum größten Teil richtig gut. Und wenn sogar die Zusammenarbeit mit Chantal Morgan eine Erfindung ist, bin ich hier wirklich einem kleinen Gangster auf den Leim gegangen. Nun, das muss ich dann jetzt alles erst mal reflektieren. Muss man auch seinen Musikgeschmack reflektieren ? Ich glaube nicht, denn wenns mir gefällt, isses halt gut für mich. Und dass ich sogar KI-Mucke von Haris Pilton gut bzw. sogar fantastisch fand und immer noch finde, wundert mich ja selbst. „Swamp Steamer Cartel“ finde ich richtig gut, muss ich gestehen. Nicht von vorn bis hinten aber die ersten drei begeistern mich sehr.
Was solls. Dank meiner „rosaroten Brille“ auf den Ohren, habe ich dabei eine gute Zeit. Und außerdem habe ich es nicht so in Erinnerung, dass ich mit Ki-Mucke für oder gegen etwas „argumentiert“ habe. Ich bin voll gegen KI-Mucke und ich habe versucht zu erklären, warum ich KI-Mucke in diesem seltenen Fall trotzdem gut finde. Außerdem habe ich sogar Verständnis dafür aufgebracht, dass auch Adrian Sherwood mit KI expermentiert hat. Ich finde es nach wie vor nicht toll aber ich kann es aus „seiner Sicht“ nachvollziehen, denn ich glaube einfach fest daran, dass diese „Jungs“ das schon aus reiner Neigier ausprobieren müssen.
Ich finds sehr schade, dass es soweit kommen musste, denn es scheint als ob babylon auch diesen „Krampf“ gewinnt. Durch die immer häufiger angewendete Benutzung von KI und auch der freiwilligen Benutzung durch meine DubHeroes geht der Spaß und auch die Identifikation mit Dub und Reggae, sowie mit Musik und Kunst im allgemeinen, bei mir zumindest, gegen Null. Ich habe hier schon immer gesagt, dass ich es nicht schaffe, KI einwandfrei zu erkennen. Und es nervt mich, dass ich
KI-Dub-Musik sogar auch ganz gut finde. Auch Instrumentals muss ich nicht ausmachen. Aber auch wenn ich es nicht ausmachen muss, ICH WILL ES NICHT GUT FINDEN !
Es gibt nun zwei Möglichkeiten für mich. Beides ist nicht schön. Ich fühle mich in jedem Fall beschissen. Es kann ja sein, daß hier übers Wochenende sozusagen eine Übernahme von russian tv satttgefunden hat und hier nur noch „rumgefaked“ wird oder und das wäre noch viel schlimmer, ein von mir sehr geschätzter DubWizard hat mich voll verarscht. Ganz besonders das mit Chantelle Morgan, würde mich echt schocken, wenn es da wirklich keine Zusammenarbeit gegeben hätte.
Sollte „Chantelle“ das aber hier gar nicht selbst gepostet haben, sondern irgendein Anonymus, dann bin ich ganz raus. Im Moment kann ich weder das Eine noch das Andere wirklich glauben.
Der DubBlog ist schon lange die einzige „social media“ – Plattform ( or call it as you like ), wo ich mich noch zu Wort melde. Wenn ich hier aber auch nicht vor Fake sicher bin, wo soll ich dann noch hin im Internetz ?!
Bitte nicht falsch verstehen. Ich meine nicht die Betreiber vom DubBlog aber es scheint mir sicher zu sein, dass auch Menschen, die vom Computer viel mehr Ahnung haben als ich, nicht sicher vor Fake sind.
Fake done away …………….. lemmi
Lemmi, the use of Chantelle Morgan as a nickname was a call for awareness to everyone on this blog!
If you had clicked on the link above you had realized that is no such thing as Chantelle Morgan. Please check it for yourself – just google it and go through social medias and try to find her – good luck!
But to make your life easier, below you can find the link again. Please have a look on the page, the description, how many followers, when it was created but specially the photos and see if it looks real.
There is also photos made by AI with Scratch and Tubby in the same page – if you know their faces and the original photos, you can realize EASILY how much of a scam this is! And how awful is to make up stuff using dead people (that can’t defend themselves anymore).
Let the legends RIP !!!
Note: Lee Scratch Perry head and face looks like an alien and same goes for „The Queen of Dub“ that no Dubhead that i know heard about it before. And same goes for Montego Bay Records that does not exists also!
Please do your research before you believe on anything this days.
And be aware of scammers like Haris Pilton!
https://www.facebook.com/profile.php?id=61573304455781
I am very confused in the moment. So I need more time to see it as clear as I can. But it is sure, that facebook doesn´t exist to me.
I didn´t need it in the past, not in the present and I hope that I will never need it in the future.
In the moment, I don´t trust anything. I cant put my finger on this link to facebook. To me its equal if you are laughing about this but I can´t be sure that the link is not a babylon thing or something like a contamination of my computer.
To me it has not been proven, that Haris Pilton is a scammer.
To me it is sure, that he is not the only one, who uses AI-Tools in his working process. And he is not the only Dub Producer who uses that tool. But in the moment it also seems to be sure, that Chantelle Morgan is only fanatsy. So I have to check all these things in privat contacts.
Another thing is, that Haris Pilton made Music and Dubs since a time, when AI was not in all our minds. I dont know how long Ai really exists. May be it exists since 20 years or more and all productions of Haris Pilton and many more were coming out with the help of AI. But in the case of Haris Pilton, to me it doesn´t really matter, where the music is coming from or how it was produced or mixed. The result is fine and in some cases fantastic.
To me it comes sure that Haris Pilton use AI like many other Dub Producers as a tool. But the DubFlow and the psychologic effects are real made by Haris. If not, he uses the best AI around the world. May be he is the inventor and the founder of „Dubai“.
Alright ! Our Time comes harder and harder and harder. Not only because of Ai and digital fashism, its also the weather and the climate and the attitude of the richman.
No Chantelle, no cry ! I dont believe that everything is gonna be alright but may be the time will open my eys and put away my „pink-panther“ sun glasses ………
So long ………… lemmi
I managed to open Facebook page of imaginary „Chantelle Morgan – the queen of dub“ before he deleted it. It’s absolutely hilarious. A.I. generated photos you can recognize a mile away. This dude is an absolute joke. Why!? I just had to investigate, some of his past music & projects (pre A.I. tech) seem genuine (heavy use of samples but still) and then at one point it all became A.I. slop. I don’t understand, he clearly has some skills to make & produce music. WHY ruin your reputation like this is beyond my comprehension.
Hello everyone, I can already see the problem with the release radar. A sensible and critical pre-selection process should take place here. At the slightest suspicion that it is AI music, the Dubblog should refrain from featuring it. But we as readers also have a responsibility, because we should immediately send a message to the Dubblog if we suspect something, so that this trash disappears from the site immediately. We all need to work together sensibly to counteract this major concern. Let’s unite to fight AI-generated music! That would help us all.
We demand:
1. A formal apology from reviewer posted at the beginning of the review, not the comment section.
2. Let all of this stay online as an example for the future
I really don’t give a flying f* about mainstream using A.I. for music, videos, whatever… However, we need to protect true & underground music from this virus AT ALL COSTS! We need to say LOUD & CLEAR this kind of misleading behaviour is NOT welcomed.
I overstand your reasons why you don’t like Ai generated products. It is babylon shit. I completly agree. However, what gives you the right to demand anyting from the dubblogpeople? It is an offer which you can enjoy or not.
Respect! The review by rene is written following the repect for eachother. There is noting to apologize because i/you/all can choose what to read/to hear.
It is a producer topic! They should clearly state out who play instruments or use digital products to create the sound/stems. So, we can decide by ourself which instruments/sound equipment is acceptable or not.
It would be nice if the dubblogcreators can help us with their knowledge and experience by the decision between ai generated or not. However, if you know it better give us a hint without offense. Because what makes this music so special? Whats the difference to pop music, rock music, classic music, ai music…?
Unity by JAHRASTAFARI!!!
Totally agreed! Rene’s review or his lack of skills to understand wha is/is not AI-generated is not the topic! We (commennting on this review) all been fooled by an unethical body with a soul. Probably some for years, others for months, weeks or even days until the scam was clear as spring water.
Is not Rene that one should be „demanding“ anything – if someome crossed a thick line was Mr Haris ChatGPTilton – he’s the one that should and would be taking into accountability!
This is not just AI slop but is a whole creation of fake musicians/producers/labels/collaborations to con people (and profit from it as it’s music is for sale digitaly and on vynil) and make him be seen as a very prolific and influent producer inside reggae/dub scenes (and not only).
Did anyone here ever heard about Balkan Voodoo Orchestra – a 14-piece band with members from Serbia, Greece, Israel, Turkey, India, Bulgaria, France, and other countries ?
Who are that „amazing 14 musicians“? Where are the credits that EVERY musician deserve to have, specially when they are REAL studio sessions musicians?
By Haris ChatGPTilton words on the release descripton they took the world stage and its otherwordly music LOL
At this stage, one can only laugh on his face for his attempts of trying to look like a good guy and/or a victim AND we should all be sure that the scam is exposed far and wide from this very humble blog. The scam is real and is affecting everyone worldwide!
P.s. i meant a „body WITHOUT a soul“. And his „music“ and approach to it is a reflection of it!
Five “THINK DUBBY“ album working sessions by Haris Pilton (DAW/stems/fx)
stem splitting and editing, seen.
where came the files from?
oh, gosh you dont get it!
This isn’t a work process; you’re just turning things on and off and switching a few effects on and off. The whole arrangement is simply made up of split stems and then slightly edited.
Anonym – you obviously dont know what youre talking about – you are just jealous or have some other problem. i think you spend more time on social media than in a studio – and thats why we still didnt see/hear your work jet.
you are talking that Think Dubby album is splitted (from where?) or ai generated or has anything to do with Ai – NO its not & you’re wrong!
-Drums on Think Dubby album are original & legal drums (by stems) from/by: Style Scott (Roots Radics, Dub Syndicate), Sly Dunbar (Black Uhuru, Grace Jones…) Horseman (Mad Professor, Adrian Sherwood, Scientist, Jah Shaka), Mikey Shaw (Dub Cavern) and when single shots are used they are from DM Khan single shot drumset.
-Bass is Fender 1973 plugin (by Dubmatix),
-Piano is “Grandeur piano“,
-Guitar skanks are played by my proffesional musician friend,
-Percussions are “Percufinga“ by Westfinga , Mikey Shaw (Dub Cavern), Style Scott.
-Brass are played by different brass players i colaborate with
-Vocals are professional singers from Fiverr with who i colaborate for over 15 years.
-organs melodies and bubbles are Waterfall B3 Organ by UAD,
-pick guitar is Pick/Mute Guitar by Dubmatix plugin,
Some of main Effects that were used on “Think Dubby“ album:
-Alborosie Dub station (plugin inspired by KingTubby Filter,Echo,Spring)
-Spring FX3180 Reverb (based on Fostex 3180 Spring Reverb)
-Spaceexpander Spring reverb (based on Fisher SpaceXpander)
-REV SPRING 636 (based on the Grampian 636)
-LEXICON 224 Digital Reverb by UAD
-Outer Space delay (plugin imitation of SPACE ECHO delay)
-Galaxy Tape Echo by UAD
-Dub Filter (King Tubby’s High Pass Plugin)
-Pultec EQP-1A EQ by UAD
-Tape machine Studer A800 Taper recorder by UAD
-Fairchild 670 Compressor by UAD
-MBSI (based on custom-built MCI desk)
-280 PRE (Vintage Germanium Preamp Plugin)
Beside my works I work with Jamaican artists and legends and make music for other artists and musicians since 2012. I have 4 my own projects and mostly i present them as imaginary characters something simmilar what band Gorillas do. They dont have problem with me, my work and my process – they have insight into my works because in most of cases i need to send them full song by tracks or they work with me in a studio.
If i’m honest i dont care what you think becuase you didnt prove yourself as a good & quality comentator on this page. Your comments are ussually prove/disprove ones. – But nobody cares if you aprove it or not. You are anonymous! who surprisingly knows a lot about Ai technology!
And at the end – if you dont like album or think that something is wrong with it you simply don’t listen to it. There are many dub albums out there, and some King Tubbys tributes too!
I go back to craft my katana on the top of a pyramid on the dark side of the moon and stop wasting time on bad vibe vampire suckers.
“Think Dubby Vol.2“ is almost ready and coming out soon – this time also on video with mixing sessions and full tracks insight.
I’m out of this debate!
„bad vibe vampire sucker“ is a good example of self-reflection and could be a new album or character name for you.
bro, seriously, do you think before you write a comment or even a prombt?! It seems to me you dont!
respect and love
Let’s see that Doggy Brasco or whatever it’s called… sessions. That one swarms with AI generated crap…
Also you have used a shit ton of basic “reggae” vst’s and premade drum loops for this album but there is also copyrighted stuff you stem splitted and used on a COMMERCIAL record you are SELLING and that’s ILLEGAL you fool.
Also mein Englisch ist zu schlecht für dieses Thema, deshalb versuche ich es jetzt wieder auf deutsch.
Ich habe auch keine Ahnung, wie man mit oder ohne KI Musik macht, so dass sie gut klingt. Mir ist immerhin ein kleines Lichtlein aufgegangen und ich glaube inzwischen kapiert zu haben, dass AI in der Musik nicht zwangsläufig bedeutet, dass Musik, Text und Gesang immer komplett von einer KI zusammengewürfelt wird und wohlmöglich auch noch DubEffekte automatisch von der KI sozusagen willkürlich „eingepflanzt“ werden. Es kann so gehen aber das bringts dann am Ende nicht wirklich. Und wenn man da dann auch noch seinen Namen oder Künstlernamen druntersetzt, dann ist das wirklich Betrug und sogar Selbstbetrug.
Ich kann nur sagen, dass Haris Pilton mich über jede Erfindung seinerseits – im Bezug zu seiner Musik – informiert hat. Ich wusste sogar, dss er bei „Think Dubby“ mit KI gearbeitet hat. Habe es aber leider vergessen, da mein Gedächtnis nur auf Deutsch funktioniert und das tut mir leid. Und wenn ich ehrlich bin, habe ich wohl auch die ironie nicht verstanden oder eben auch die Begleittexte bei seinen Alben auf z.B. Bandcamp nicht richtig verstanden. Die Texte dort, sind so geschrieben, dass man eigentlich mit etwas mehr Verstand als ich habe, hätte checken können, dass es sich um Erfindungen und Fantasie handelt. Dazu gehören auch
Chantelle Morgan und auch Montego Bay Records.
Ich habe mich jetzt hier von den 2 „Player Hatern“ auch irgendwie überrumpeln lassen und fing selbst schon an, an Haris Pilton und an mir selbst zu zweifeln. Aber wie auch die Hater schon eingeräumt haben, hat Haris Pilton schon fette Dubs produziert, als es noch „ET“ und nicht AI hieß. Mit anderen Worten er hat schon viel Erfahrung und mit Sicherheit auch eine ganze Menge SKILLS, wie man so schön sagt.
Und wie René auch schon geschrieben hat, weiß man nicht wer wie wo was spielt. Is ja keine Frage, die meisten von uns werden wohl immer noch ne richtige Band an den Anfang ihrer DubTräume setzen aber wenn es jemand schafft, die Musik so erklingen zu lassen, dass sie trotzdem so klingt, als ob sie von einer Band eingespielt wurde und die Dubeffekte, im Gegensatz zu KI – Effekten richtig gut „curly wurly“ im Kopf machen, dann darf man das doch auch feiern und auch mit einer Rezension belohnen.
Ich begrüße das jedenfalls sehr. Und da es kaum einen DubWizard auf der Welt gibt, der nicht schon mal irgendwie mit KI „rumgemacht“ hat, bin ich bereit, das zu akzeptieren. Wenn es sich so gut anhört und anfühlt wie bei
„Think Dubby“. Ich habe nie kapiert, was „Pro Tools“ sind aber ich weiß, dass es auch digitale Hilfsmittel sind, um Sound und mehr zu bearbeiten. Mikrofone und Verstärker werden schon lang nicht mehr im Studio hin und hergeschoben, damit es so klingt wie bei Studio One.
Die beiden „Haris Pilton Hater“ sind jedenfalls noch viel schlimmer als jede KI.
„El Gadze“ wird zum Beispiel wissen, wie ich das meine ;-)
So long …………….. lemmi
Hallo Avenger, Anonym, Nils Anders, Cassie Ford, Jane, Afável, Chantelle Morgan, Paris Hilton oder wie auch immer du dich sonst noch nennst. Deinen verletzenden Kommentar habe ich gerade eben gelöscht. Ich verstehe nicht, welche Probleme du hast, aber suche dir doch bitte eine andere Plattform, auf der du dich austoben kannst. Im Dubblog sind persönliche Beleidigungen – zumal unter der Gürtellinie – wirklich fehl am Platz. Denke mal darüber nach: Du konterkarierst gerade eine der grundlegenden Ideen von Rastafari: One Love!
Auf gelöschte Kommentare kan man ja nicht antworten. Aber wenn es zu blöd wird, müssen solche Maßnahmen eben sein.
Deshalb nochmal ein paar Worte zu der „multiplen Persönlichkeit“, die ich ihm noch mit auf den Weg geben möchte. Ich schreibs auch auf englisch, da es inzwischen so klar ist :
Dear Mr. Fake : If you really mean : „delete all the fake music reviewed in it and also delete the fake comments through out this blog. Specially from Haris Pilton, Lemmi, Headworks (and all the other fake personas he created already for more then a year). What about that?!“
It is very easy to answer your question and I have to say Thank you very much for this Own Goal Mr. Fake !
When you really mean, that my comments are fake, no one on earth knows it better than me, that my comments can´t be fake, because it comes to public in the same words which I wrote in the Comments column of DubBlog.
There is nothing more to say. I can see clearly now that you have a problem with the real life or call it as you like.
I am no fake ! And my comments are really and truly ! No one knows it better than me and that´s enough for me.
What you might think is of no more significance to me.
…………………. lemmi
Yes, keep deleting comments and showing how much you are a fraud supporter!
Here we go again – for the 3rd time:
Dear Speed Over, you can delete whatever you like to feed your own sense of entitlement – is all registered and kept safe to the world to see and your deleting comments atitude (aka censorship) not gonna change the facts that Haris Pilton is a fraud, a narcissistic liar and a scammer of his own fans and followers!
And this is nothing to do with religion so keep the rastafarian ideology out of this moral and serious issue!
P.s. and if you wanna show yourself as a „wanna-be-a-moderator“ start by having a serious way of commenting on this humble blog and delete all the fake music reviewed in it and also delete the fake comments through out this blog. Specially from Haris Pilton, Lemmi, Headworks (and all the other fake personas he created already for more then a year). What about that?!
The problem is created by HP and he will be take into accountability (you want it or not).
Yes, keep deleting comments and showing how much you are a fraud supporter!
Here we go again – for the 4th time:
Dear Speed ??Over, you can delete whatever you like to feed your own sense of entitlement – ??is all registered and kept safe to the world to see and your deleting comments atitude (aka censorship) not going to change the facts that Haris Pilton is a fraud, a narcissistic liar and a scammer of his own fans and followers!
And this is nothing to do with religion so keep the Rastafarian ideology out of this moral and serious issue!
Ps and if you wanna show yourself as a “wanna-be-a-moderator” start by having a serious way of commenting on this humble blog and delete all the fake music reviewed in it and also delete the fake comments through out this blog. Specially from Haris Pilton, Lemmi, Headworks (and all the other fake personas he created already for more than a year). What about that?!
The problem is created by HP and he will be taken into accountability (you want it or not).
Hey Avenger, Anonym, Nils Anders, Cassie Ford, Jane, Afável, Chantelle Morgan, Paris Hilton oder wie auch immer du dich sonst noch nennst. Jetzt machst du dich richtig lächerlich! Hast du wirklich nichts besseres zu tun, als Menschen zu beleidigen, die hier kommentieren oder ihre Freizeit opfern, um diesen Blog zu betreiben? Was für eine jämmerliche Geisteshaltung. Jeder hier weiß, was er von Typen wie dir zu halten hat. Du tust mir nur leid.
Dear Ras Vorbei / Speed Over or whatever you would like to be called: so far as i can see, nobody asked for you to speak for „everyone here“ so…
Take your mask off and say to the mirror – i’m a fraud supporter and everyone can tell by my words and attitude!
Idiot
To Haris ChatGPTilton and all his fake personas/profiles and imaginary alter-egos: you all got caught and now you are crying and offended! Now go and prompt your next albums so we can have more material to expose your lies!
Ich würde mir noch nicht mal mehr die Mühe machen, ihn zu löschen.
Er oder es hat die schöne Widmung an King Tubby ziemlich besudelt indem er sie für seine Zwecke missbraucht hat, um einen ehrlichen und aufrichtigen MusikProduzenten, aus welchem Grund auch immer in den Schmutz zu ziehen. Dabei schießt er weit über das Ziel hinaus und versucht auch seine Fans als etwas darzustellen, was sie nicht sind. Ich bin kein Fake ! Ich bin really and truly !
Sowas wie mich, kann sich doch kein Computer ausdenken ! Wie kommt man denn blos auf so einen Quatsch ?!
von anonym zu anonym, was ist bei dir los? warum gehst du auf andere leute los und bist so aggresive? ich bin deiner meinung, dass hp ein sehr großer narzisst ist und probleme hat mit der herrausgabe von informationen und seiner selbst wahrnehmung. im workprogress ist ki und das ist meine wahrnehmung und meinung (ändert sich mit hp´s kommentaren auch nicht, bestätigt sich nur). ich spreche ihm aber nicht ab ein gutes ohr für musik zu haben und auch sicher einige skills an der daw hat, aber: seine reputation ist halt echt suboptimal für heads oder menschen die authentizität mögen gerade im dub kosmos. jeder wie er will aber jeder kann auch sagen und denken was er will, solange man niemanden verletzt!
und lemmi ein fake zu nennen ist schon der witz des jahres und lassen wir mal so stehen (XD, macht man glaube ich im www).
whether real or fake, stop the hate, it´s not to late to elevate!
„in youre walking, in youre talking you got to remember the ……!“
ich mag es garnicht. ich mag es nicht, soviele charaktere darzustellen oder sachen so zu releasen, es macht es einfach unauthentisch und nicht nachvollziehbar ob es ki ist oder nicht. und es hört sich fast alles so an, bzw ist es für mich eindeutig bei der frequenz und den hirgespinnsten die da rausgelassen werden. viel zu viele unklarheiten bei den angaben von musikern immer mal sporadisch, wo dann halt wirklich mal gute arbeit oder kollabos gemacht wurden. ich mag es nicht, die großen produzenten wie tubby, lee, errol, scientist und co. zu kopieren vom sound, cover designs – inspiration ist was anderes, dass ist nachahmung. namen aus jamaica zu nehmen die es nicht gibt, mag iich nicht!!
soll er machen, ich höre trotzdem rein um mir eine meinung zu machen und mein horizont für alle produktionsformen offen zu lassen – aber ich mag es nicht ;)!
Ach, ich war gestern wieder einmal Zeuge von einem Dub Spencer & Trance Hill-Gig, in der Spinnerei in Bern. 100% Mensch, 100% Instrumente, 100% Schweiss, 100% Surround-Mix von Umberto Echo himself… was für ein Genuss!
Und ich musste nicht eine Sekunde lang misstrauisch oder skeptisch sein, ob mich da jemand verarscht oder etwas vorgibt, was nicht ist. Einfach Klarheit! Genial.
So muss es sein, Punkt.
Seen, mag den Sound nicht immer aber sie sind richtig gut! Handgemacht – Handwerker Dubs!
I think the differing positions have become clear. Therefore, I am now closing the comments. Thank you to everyone who contributed constructively to the discussion.